It's you who create your own destiny.


Assalamualaikum w.b.t.

So, macam dah lama gila tak update blog tapi hari ni rasa nak update sebab ada benda nak tulis. Hahha..tapi hari ni aku nak tulis pasal nak kurus even aku tak da la gemuk mana pun.

Macam yang kita semua sedia maklum, ada banyak sangat cara untuk kurus. Diet, bersenam and yang paling senang amik produk untuk kurus. So hari ni aku nak cita pasal produk untuk kurus. And aku pasti ramai yang tahu apa produk yang paling popular sekarang. Tapi aku tak nak la tulis nama produk tuh kat sini. And tujuan aku tulis entry ni bukan la nak jatuhkan or apa-apa. It's just my opinion.

Apa yang aku tau pasal produk ni, ianya bukanlah ubat so it's very good compare to other product seperti pil or ubat. Malah benda ni adalah macam makanan tambahan untuk ganti makanan kita. Okay maybe aku terang ni tak jelas, and ini apa ja yang aku tau based on my reading and tanya orang-orang lain. And for me, produk ni sangat bagus. Seriously. Sebab mostly kawan-kawan aku yang ambik semuanya turun.

So, adakah aku nak promote produk tuh sebenarnya. Tak da la nak promote, tapi mmg kalau ada kawan-kawan or sedara yang nak kurus aku mmg promote produk tuh kepada diorang. Seriously! Even ada sorang kawan aku ambik produk tuh sebab aku promote. Sebab for me, benda bagus tak salah nak bagitau kat orang.

Tapi, as you all know la kan. Nak kurus bukan la senang, even kau amik produk tuh kau still kena displin. Bila kawan aku ambik produk tuh, 1st benda aku cakap kat dia, jangan bergantung pada produk tuh even produk tuh bukan ubat. Sebab produk tuh mahal and tak semua mampu nak beli. Apa yang aku cakap, jaga pemakanan so kau tak akan depen fully pada produk tuh.

Sebab apa aku cakap macam tuh even aku cakap benda tuh bagus? Sebab bagi aku la, kalau aku nak kurus, aku maybe ambik produk tu tapi aku tak nak la ambik selama-lamanya. Aku just nak guna produk tu, untuk tolong aku kurus, so once aku stop, aku tak da la kena bergantung pada produk tuh. Sebab aku ada sorang kawan ambik produk tuh tapi time dia amik, and dia mmg displin. time makan dia makan, time tak boleh makan mmg dia xmakan. tapi bila waktu makan, cara hidangan permakanan dia, I mean pengambilan karbohidrat, protein and everything else still sama. Still banyak kalori. And kadang malam pun makan lagi, but with the help of the product lepas makan boleh bakar kalori using the product.

So what the point? Kau nak kurus, but cara makan still sama. And that's mean you just depend on the product untuk kurus and once you berenti macam mana? And ada kawan yang mmg kurus time ambik produk tuh, tapi once dia stop, berat dia naik. Sebab apa? Sebab pengambilan makanan dia masih sama. Tak ada perubahan. Dia just depend on the product untuk kurus. And bersenam lagi tak la kan.

So, aku mmg kalau ada kawan aku yang nak amik, mmg aku suggest suruh ambik, tapi don't depend too much on the product. You have to work out and control your eating. Once you stop the product, you can still maintain your weight. Bukan ka itu lebih bagus daripada bergantung pada sesuatu produk.

Paling aku kagum my cousin. Seriously dia mmg gemuk. But dia xda amik produk apa2 pun but dia bersenam, and jaga pemakanan. Which is very good. And sekarang dia mmg dah kurus gila2. And the part yang paling best, dia still makan nasi, makan kuih and other stuff but dia control and every day dia bersenam.  So, which one is better? Both are better tapi semuanya depend on yourself how you want it to be.




1 comment:

Followers