Sudikah Puan/Tuan menjadi supervisor saya?

Salam

Minggu ni memang agak busy..Yup!Semua orang kat fac aku sekarang tengah busy mencari supervisor(penyelia) untuk fyp(final year project) for next sem..

Disebabkan aku amik majoring power,persaingan untuk mencari supervisor memang sengit..lecturer umpama goreng pisang panas..kena berebut2.

Tapi aku? Still xdapat lagi..macam mana ni??argh!!!tension2..

Mula2 memang aku dah dapat, tapi tiba2 lecturer tu me'reject' aku ngan kawan2..memang frust tahap gaban la.

So, sekarang aku kena kembali merebut2 dengan 150 lebih orang pelajar..Lecturer?27 orang..so bley bayangkan betapa sengitnya persaingan aku untuk mencari supervisor?

Tambahan pula aku nak buat project dalam bidang power system..so semakin tinggi la persaingan tu..Sebabnya ramai yg nak buat project dalam power system sebab lebih senang berbanding power e or power u.

Buat masa ni, aku dah survey 7 orang lecturer..keputusannya masih belum diketahui..antara lecturer yg aku dah jumpa:-

1)PM Wan Norainin ---> yg ni aku kena reject
2)En Norazlan --->dah full + dia buat project guna c++(aku reject terus)
3)PM Bibi norasiqin -----> dah penuh
4)Prof Titik Khawa(Dekan)---->xtau nak amik ka tak.masih dalam dilema
5)Dr Pauziah----->masih menunggu jawapan
6)Puan Siti zaliha---->dia cakap dia busy dengan final year project so xtau dia nak amik ka tak.
7)Pn Aida--->yg ni pun masih dalam dilema..sebab dia nak buat High Voltage.

Tapi aku teringin gak nak buat ngan Puan Aida tuh..tapi aku xconfident..High Voltage kot..susah la..tapi kalo jadi,memang project gempak gila la..memang nak apply keja nanti orang tengok la..tapi tah la..

hopefully aku akan dapat la supervisor tuh by the end of this month..and harap2 supervisor yg akan aku dapat nanti adalah yg terbaik..amin...

wasalam.

2 comments:

  1. agak kagum dgn org yang belajar benda yg saya anggap susah. science and math langsung tak boleh nak bertapak dlm kepala.

    apa2 pun sis, semoga cpt dpt supervisor tu, agar hati tenang. =)

    ReplyDelete

Followers