Bercuti ke Kg Penyabung,Endau Part I

perghh...ari ni aku nak cita ckit(banyak sebanarnya) trip aku ke johor(more specific kat mersing)..ok,sebenarnya aku gi Johor bukan semata2 nak jalan2(mostly jalan2 gak..hahahaha)..aku gi Johor ni sebab nak menghadiri majlis perkahwinan kakak kawan(nani) aku.seriously memang best even pun penat yg amat sangat..

kenduri tu sebenarnya hari sabtu(13/03/2010)..so kitorang(6 orang) merancang pergi hari jumaat..disebabkan aku ada kelas sampai kepetang, so xdapat la aku bertolak awal pagi bersama2 3 lagi kawan2ku..so, tinggalla aku bersama2 dua orang lagi kawan2ku..disebabkan sorang kawan aku ada test malam jumaat tu, so kami mengambil keputusan utk tumpang kawan aku yg kebetulan nak balik johor jugak malam tu..

mula2 rancang kul 10, then ditunda ke pukul 11 then ke pukul 12...so memang lama la..lebih kurang kul 12.30 kitorang bertolak dari rumah sewa kitorang dengan menaiki kereta kawan aku ni(nas)..perjalanan kitorang memang agak mencabar..disebabkan aku xpenah berjalan pada tengah malam, tambahan aku pulak xtido siang, tahap kemengantukan aku dah tahap kritikal..disebabkan aku duduk kat sebelah nas, so terpaksa la aku berjaga sebab xnak bagi dia tido..memang banyak la yang dibualkan..tapi mata aku memang dah xleh tahan..so nas bercadang utk berenti kat r&r ayer keroh(kul 2 pagi)..

drebar kitorang----> nas




kat sana kitorang berehat sekejap...basuh2 muka..sembang2..then berapa minit pas tu kitorang teruskan perjalanan..mata aku tyme tuh dah memang xleh nak buka dah..maybe tyme tuh nas dah perasan aku mengantuk, so dia suh aku tido..aku pun apa lagi...pucuk dicita ulam mendatang la jawabnya..dalam kul 3 pagi lebih aku terjaga sebab nas buka radio..rupanya2 tadi dia terlelap..nasib baik la sorang kawan aku terperasan..fuh!!!aku memang xsedar apa dah..

disebabkan kes 'terlelap' tuh aku ngan kawan2 aku xtido..kitorang berjaga..alhamdulillah perjalanan kitorang SELAMAT..lebih kurang kul 4 pagi, kitorang sampai di ayer hitam..disebabkan aku bukan orang johor, so nas bercadang bawak kami semua pergi berjalan2 pagi2 buta...so, kitorang pusing2 bandar Kluang, pergi pantai and sempat gak kitorang singgah kat rumah nas..






tyme subuh kitorang pun sampai la kat chalet penginapan..memang penat..dengan xtido lagi..tapi bila dah nampak pantai, terus hilang megantuk aku..so kitorang pun bercadang nak jalan2 kat pantai..penat tuh memang penat, tapi teruja sangat dapat jumpa pantai, terus hilang penat..(macam owg xpnah tgk pantai)

to be continue....

No comments:

Post a Comment

Followers